Napisane przez: adam | 01/09/2010

Morze Bałtyckie, Polskie wybrzeże , Zatoka Gdańska (9 dni)

Z : Gdynia do Gdynia (25.06.2006 – 04.07.2006)
Wypływane godziny : 126
Odwiedzone porty : Władysławowo ,Hel ,Jastarnia ,Puck
Jacht : s/y Wiking PL (Wars B)

Wspomnienia z rejsu i szkolenia na patent Sternika Jachtwego.

Po 4 letniej morskiej abstynencji na początku wakacji przyszedł wreszcie czas kiedy zdecydowałem się powrócić na słoną wodę. Był to rejs szkoleniowy połączony z kursem teoretycznym i praktycznym na sternika jachtowego.Pojechałem do Gdyni z zamiarem zdobycia nie tyle samego patnetu co nabycia doświadczenia i umiejętności samodzielnego prowadzenia jachtu.Rejs zaspokoił moje oczekiwania w 100% mimo że nie była to daleka morska wyprawa i kilkutygodniowe oranie morza to jednak wspominam go bardzo dobrze.

Podczas krótkiego rejsu mieliśmy „przyjemność” zmierzyć się na Carterze 30 (9,07 m) z sztormową falą przy sile wiatru dochodzacej do 8 B.Bujało całkiem nieźle a fale wlewały się do kokpitu skutkiem czego byłem mokry od stóp do głowy :)Podczas kursu ćwiczyliśmy manewry portowe na Opalu III , WarsieB oraz oczywiście na Carterze.Niezapomnianym przeżyciem będzie napewno halsowanie się w zatłoczonym gdyńskim porcie.

Podczas kursu mieliśym także szkolenie ITR na basenie WSM w Gdyni.Bardzo fajna sprawa – polecam każdemu.Na zajęciach tych pływaliśmy w piankowych kombinezonach skakaliśmy na tratwę ratunkową wchodziliśmy na nią i uczyliśmy się jej odwracania w przypadku gdyby po rozłożeniu w wodzie ustawiła się dnem do góry.Oby tych umiejętności nikt nie musiał używać.

Po 10 dniach wracałem do domu już jako s.j. patent wraz z miedzynarodowym patentem ISSA miałem dostać w ciągu 6 miesięcy, przysły oczywiście później ale na szczęcie przed nastepnym sezonem. Moim marzeniem był samodzielny rejs.