Napisane przez: adam | 07/12/2013

„Central Baltic” – challenge 2014


Jak to mówią ludzie do trzech razy sztuka. Wreszcie musi się udać zrealizować zakładany plan. Tym razem nauczony doświadczeniem stawiam na dobry jacht. Nie będzie to niskokosztowa wyprawa jak dotychczas. Solidny, relatywnie nowy, dobrze wyposażony jacht, determinacja i prawie 700 Mm przed dziobem. Zatoka Ryska to nasz Cel. Wypływamy tym razem ze Sztokcholmu…

Kiedy?

26.07- 09.08 (15 dni)

Czym płyniemy?

s/y Argo V

Dodatkowe informacje (ze strony armatora):

Mimo niewielkich rozmiarów jacht zaskakuje niespotykaną przestronnością i komfortem wnętrza. Przeniesienie kambuza i nawigacyjnej do sterówki zapewnia wygodne bytowanie nawet 7 osobowej załodze. Dzięki zdublowanemu wewnętrznemu stanowisku sterowania możemy żeglować komfortowo niezależnie od pogody. Zamykana sterówka i wydajne ogrzewanie sprawiają, że autonomia żeglugi ograniczona jest tylko zalodzeniem i żeglować można swobodnie od początku kwietnia nawet do grudnia.

Konstrukcja potwierdziła swoje walory morskie. Taki sam jacht zakończył w 2011 bezpiecznie rejs dookoła świata, trasą przez kanał Panamski i Sueski. Do tego niewielkie zanurzenia umożliwia odwiedzenie ciekawych miejsc niedostępnych dla większych jachtów. To wszystko czyni nasz jachcik idealnym zarówno do przemierzania Bałtyku jak i  do eksploracji szwedzkich szkierów i dalekich norweskich fiordów.

Dane techniczne i wyposażenie

Parametry techniczne Długość Całkowita 10 m
Szerokość 3,47 m
Zanurzenie 1,4 m
Wyporność 5,3 t
Balast 1,6 t
Wyposażenie nawigacyjne Elektryczna winda kotwiczna
Kompas sterowy
Log
Radiostacja UKF +DSC
Radiopława EPIRB
GPS z Chartploterem i kompletem map elektronicznych na Bałtyk
Wskaźnik wiatru
Zestaw map papierowych na planowany rejon żeglugi
Zestaw niezbędnych przyrządów i pomocy nawigacyjnych
Napęd Silnik YANMAR 2GM20EU 18 kW (nowy)
Paliwo: olej napędowy
Spalanie ok 2 l/godz
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
Ożaglowanie Ożaglowanie podstawowe – 39 m2
Grot z 3 refami z Lazy Jackiem
Genua na rolerze
Fok sztormowy
Fały sprowadzone do kokpitu
3 refszkentle sprowadzone do masztu
kabestany fałowe i szotowe samoknagujące
Instalacja elektryczna Akumulator rozruchowy 90 Ah
Akumulator obsługowy 110 Ah
Ładowanie Prostownik automatyczny 220/12V, alternator z silnika, panel baterii słonecznych, automatyczny regulator ładowania
Oświetlenie Wnętrza, nawigacyjne, pokładu
Wyposażenie wnętrza Wewnętrzne stanowisko sterowania
Ogrzewanie TRUMA rozprowadzone do wszystkich kabin
Ciśnieniowa instalacja wody ciepłej i zimnej
Toaleta elektryczna ze zbiornikiem fekaliów
Kambuz z kuchenką, zlewem i kompletem naczyń
Lodówka
Radio CD/mp3

Lokalizacja:

Sztokcholm

Trasa (schematyczna)

Schtokcholm- Norkoeping – Vastervik – Visby – Faroesund – Kuresaaree – Ryga – Ventspils – Liepaja* – Kłajpeda – Gdańsk

Jak z organizacją jak wyglądają opłaty?

Koszty wyglądają następująco :

– Kojowe (czarter jachtu) 1368,00 zł (przy 5 osobach) / 1140 zł (przy 6 osobach)

– Zrzutka (jedzenie, opłaty portowe, paliwo do silnika) 250 zł (nie zawiera opłat za sanitariaty jeżeli takie są pobierane w danym porcie). Kwota ta jeżeli nie zostanie w pełni wykorzystana zostanie zwrócona po wypłaceniu z bankomatu ostatniego dnia rejsu.

-Przelot WizzAir do Sztokcholmu (Skavsta) + transfer do miasta 330 zł

-Kaucja : 300 zł (do zwrotu po rejsie, nie wchodzi w opłaty)

Łącznie : 1948,00 zł  / 1720,00 zł

Płatność w dwóch ratach : RATA I  (460 zł płatne w chwili rezerwacji do 10.01.2014) RATA II 60% (680 zł płatne do 01.07.2014)

numer konta do wpłat : 75 1750 0012 0000 0000 2307 3501

Zapraszam do dyskusji o wyprawie


Responses

  1. Witam serdecznie !

    Pod tym adresem każdy znajdzie listę zakupów którą we własnym zakresie „załatwia” i zabiera ze sobą w bagażu rejestrowalnym. Ma nam to starczyć poza niewielkimi dodatkowymi zakupami na chociaż 7 dni (obiady może dłużej). Bagaż rejestrowalny w samolotach WizzAir do 32 kg a więc pakujcie się „z głową”.

    http://wp.me/a13bOM-gx

    Ponadto informuję że zaktualizowałem ostatecznie kwoty rat bo wkradły się chochliki w wyniku trwających negocjacji z armatorem, a więc jeżeli ktoś wpłacał 460 zł dawno dawno temu to do Sztokcholmu zabiera w gotówce 680 zł (miejcie równo) + 300 zł kaucji zwracane na zakończenie rejsu w Gdańsku.

    Nie zabieramy pieniędzy „zrzutkowych”, najdalej w piątek (25.07) proszę przelać 250 zł na specjalnie do tego przygotowane konto : 67 2490 1044 0000 4200 3735 5561 z którego będziemy dokonywać płatności za postoje/prysznice/zakupy. Będziemy relizować wszystko kartą płatniczą a więc nie będzie konieczności wymiany walut na korony szwedzkie, euro czy lity. 250 x 6 powinno dać nam 1500 zł a więc mam nadzieje pewną swobodę finansową. W odwodzie mamy moją kartę jakby co. Mam nadzieje że Litwa i Łotwa będą znacznie tańsze niż Szwecja i powinno nam wystarczyć.

    Skonfigurowalem również http://www.position.end.pl i zaraz po zaokrętowaniu będzie pokazywał na bierząco naszą pozycję przez cały okres rejsu – przekażcie rodzinie i znajomym żeby wiedzieli gdzie nas szukać🙂

    Pozdrawiam

    Adam

  2. Tak tak, trzeba się dogadać kto jakie narzędzia zabierze, ja z racji tego że biorę gitarę mogę taśmę ogarnąć.

    Kto weźmie agregat? Wiecie, jakby blackout wystąpił czy co.

  3. burzujstwo. Zapraszam wszystkich na Skype w dniu 12.01 godzina 11.00. Będziemy będziemy mówić o wyprawie do Zatoki Ryskiej

  4. nie ma piekarnika ani ogrzewania? nie jadę

  5. Razem z Bartkiem oczywiście wchodzimy w to😉


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d bloggers like this: